Rozkład dnia
7:00 – 8:30
Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według
inwencji dzieci, gry i układanki stolikowe, rozmowy kierowane i w małych grupach
związane z zainteresowaniami dzieci, obserwacje.
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.
Zabawy poranne.
8:30 – 9:30
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
9:30 – 10:00
Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
Realizacja podstawy programowej oraz wybranych programów wychowania przedszkolnego.
10:30 – 11:45
W zależności od pogody, spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zabawy relaksacyjne (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach).
11:45 – 12:30
Czynności samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do obiadu
Obiad – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
12:30 – 14:15
Młodsze dzieci (3-4latki) – leżakowanie- odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, opowiadań i muzyki relaksacyjnej.
Starsze dzieci (5-6 latki) – odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, opowiadań i muzyki relaksacyjnej,
utrwalanie materiału programowego, gry dydaktyczne, indywidualna praca z dzieckiem, zabawy tematyczne wg uznania dzieci w sali lub na powietrzu.
Zabiegi higieniczne.
14:15 – 15:00
Podwieczorek – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
15:00 – 17:00
Zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno -techniczne zorganizowane lub dowolne.
Wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym, obserwacje.
Zajęcia dodatkowe i twórcze.
Rozchodzenie się dzieci do domu.