Rozkład dnia

Rozkład dnia

7:00 – 8:30     

Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według

inwencji dzieci, gry i układanki stolikowe, rozmowy kierowane i w małych grupach

związane z zainteresowaniami dzieci, obserwacje.

Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.

Zabawy poranne.

8:30 – 9:30   

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

 9:30 – 10:00    

Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.

Realizacja podstawy programowej oraz wybranych programów wychowania przedszkolnego.

10:30 – 11:45    

W zależności od pogody, spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zabawy relaksacyjne (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach).

 11:45 – 12:30  

Czynności samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do obiadu

Obiad – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

 12:30 – 14:15    

Młodsze dzieci (3-4latki) – leżakowanie- odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, opowiadań i muzyki relaksacyjnej.

Starsze dzieci (5-6 latki) – odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, opowiadań i muzyki relaksacyjnej,

utrwalanie materiału programowego, gry dydaktyczne, indywidualna praca z dzieckiem, zabawy tematyczne wg uznania dzieci w sali lub na powietrzu.

Zabiegi higieniczne.

 14:15 – 15:00    

Podwieczorek – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

15:00 – 17:00  

Zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno -techniczne zorganizowane lub dowolne.

Wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym, obserwacje.

Zajęcia dodatkowe i twórcze.

Rozchodzenie się dzieci do domu.